Agenda:
omdat we samen meer bereiken dan alleen, vindt je in deze agenda ook ritten en evenementen die niet door OxalisDeppei4kids zijn georganiseerd!
DATUM EVENEMENT/RIT
zaterdag 20 mei 2023 rijden circuit, TT - circuit Assen
zondag 21 mei 2023 Open-Honk, Doniaga Wielwei 17
donderdag 25 mei 2023 spreekbeurt, Hoogeveen
zaterdag 27 mei 2023 ritjes rijden voor geluk, Haaksbergen
zondag 28 mei 2023 toertocht rijden voor geluk, Haaksbergen
zaterdag 3 juni 2023 trike-ritjes, Groningen
zaterdag 17 juni 2023 rit Talma, Emmeloord
zondag 18 juni 2023 rit - Friesland
woensdag 21 juni 2023 school zomermarkt 17-19:00 uur, Assen
vrijdag 23 juni 2023 TT nightride, Assen
zondag 25 juni 2023 Open-Honk, Doniaga Wielwei 17
zaterdag 1 juli 2023 optie voor ritjes, Hoogeveen
zondag 2 juli 2023 Big smile for a child, Enschede
zaterdag 8 juli 2023 trike-ritjes, Free Bikers Garnwerd 12-17:00 uur
zaterdag 15 juli 2023 rit, Heerenveen
zondag 30 juli 2023 Open-Honk, Doniaga Wielwei 17
vrijdag 11 augustus Markt/braderie Lutskedagen Balk, in het centrum
zaterdag 12 augustus 2023 verwendag Delfzijl, Vuursteen Delfzijl
zaterdag 12 augustus 2023 Steenwiekertoornrun, Steenwijk
zondag 27 augustus 2023 Open-Honk, Motorcamping 't Witveen, Witveensterweg 22
9261 XW Eastermar
zondag 24 september 2023 Open-Honk, Doniaga Wielwei 17
zondag 29 oktober 2023 Open-Honk, Doniaga Wielwei 17
zondag 26 november 2023 Open-Honk, Doniaga Wielwei 17
zondag 17 december 2023 kerstborrel, Doniaga Wielwei 17
Safety rules
1) Iedereen rijdt volledig voor eigen risico
2) Houd je aan de verkeersregels en andere wettelijke regels.
Stop bijvoorbeeld liefst al bij oranje en altijd bij rode verkeerslichten
3) Houd je eigen en elkaars veiligheid altijd in het oog.
4) Let op waar jijzelf en je motor staat op de openbare weg als de hele groep even stilstaat.
Zorg dat zowel jijzelf, je eventuele passagier en je motor in goede conditie zijn om de ride out te voltooien.
Als je medicijnen gebruikt die in noodgevallen aan je moeten worden toegediend of als je mogelijk op een andere manier in problemen kunt komen, meld dat dan vooraf aan één van de road captains zodat we je goed en snel kunnen helpen als je onverhoopt in een problemen geraakt.
Zorg voor goede beschermende en goed passende kleding.
We gaan ervan uit dat je WAM-verzekering in orde is (Wet Aansprakelijkheid Motorvoertuigen – verzekering).
Er wordt gereden volgens het “wegzet-systeem” (ook wel “second man drop system” of “folluw-up system” genoemd).
Er worden geen kruisingen afgezet.
Er wordt gereden in baksteen formatie, tenzij de weg daarvoor te smal is.
Je blijft rijden in je eigen lijn / je eenmaal ingenomen positie (ook als je voorste groepsrijder bent geworden).
Er wordt door de deelnemers aan de ride out niet onderling ingehaald. Inhalen van andere verkeersdeelnemers door de hele groep gebeurt op aangeven van de road captains. Bij inhaalmanoeuvres op de snelweg kan het inhalen door de achterste road captains worden opgezet. Zij “blokkeren” dan eerst de linker rijstrook, zodat de hele groep -van achteruit opbouwend- veilig naar de linker rijstrook kan gaan. Gebruik dus je spiegels ook op de snelweg voortdurend.
Rijd met een constante snelheid en houd de afstand tot je voorligger regelmatig; ga niet “jo-jo-en”.
Bewaar afstand, zodat soepel van 2 lijnen naar 1 lijn gereden kan worden als de situatie dat vereist.
Geef waarschuwingssignalen door naar achteren.
Bij regenbuien tijdens de ride out bepalen de voorrijder en de kop road captain wanneer en waar wordt gestopt om de hele groep veilig regenkleding te laten aantrekken. Wacht daar op en verlaat niet bij de eerste regendruppels de groep om individueel je regenpak aan te trekken. (Voorrijders: op tijd stoppen!)
Meld je af bij een van de road captains indien je tussentijds vertrekt.
Voor en tijdens de ride outs wordt geen alcohol (of enig ander ‘intoxicerend’ middel) gebruikt. Als je dit toch doet, zullen de road captains je vragen de groep te verlaten in het belang van de veiligheid van iedereen.
Het gebruik van alcohol door de deelnemers na afloop van de ride out is voor ieders eigen verantwoordelijkheid. Indien nog met de motor naar huis moet worden gereden, is dit echter sterk af te raden.
Bij ride outs waar wel kruisingen worden afgezet: geef de road captains die weer naar voren ‘racen’ gelegenheid om in te voegen bij tegenliggers, verkeersheuvels enz.. Kijk vaak in je spiegels waar deze road captains zich bevinden.
Geen van de deelnemers kan de voorrijder, de wegzetter, de road captains, de organisatie, het bestuur, aansprakelijk stellen voor persoonlijke of materiele schade die tijdens of als gevolg van deelname aan een ride-out wordt geleden.
Rijden in baksteen formatie.
1 seconde, onderling aan te houden afstand, in meters uitgedrukt bij:
- 50 km/uur = 14 meter
- 60 km/uur = 17 meter
- 70 km/uur = 20 meter
- 80 km/uur = 23 meter
- 90 km/uur = 25 meter
100 km/uur = 28 meter